Loods2

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bigger, Better, Stronger!


+2
Bigwolters
Frenkpie
6 plaatsers

    Frenk's log: trying to get stronger

    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie za apr 09, 2011 8:05 am

    Stats:
    26 jaar
    88 kg
    1.72 m

    Gym:
    Deadlift 260 kg (250 kg PL approved)
    Squat 202,5 kg (195 full olympic)
    Bench: 140 kg
    MP: 97,5 kg

    Strongman:
    Log: 120 kg
    Yoke: 340 kg (20m)
    Farmers: 130 kg (20m)

    Afgelopen jaar een goed jaar gehad: +45 kg deadlift, +30 kg oly squat, +20 kg log, +60 kg yoke, +15 kg bench. Op de squat merk ik dat ik nog wel wat kg's kan behalen: wanneer ik setjes doe in m'n max regio (+85%) is de speed nog goed en voelt het ook niet snoeizwaar. Met deadlift daarintegen merk ik al dat ik al redelijk moet strainen met 230 kg en de lichaamlijke belasting is ook veel hoger dan bij een vergelijkbare squattraining. Gewoon 1x per 1 / 2 weken naar 3-4 zware singles of dubbels op de deadlift levert geen progressie meer op.

    Schema:
    Dag 1:
    - Military press 5x3x of Military press (8x2xDE) of Push/military press (3x1-5xME)
    - Barbell of T-bar rows 4x6-12x
    - Close grip benchpress 5x5x
    - Cable facepulls 3x8-12x
    - triceps pushdowns of skulls 3x8-12x
    - db Lateral raise 2x8-12x
    - db front of side raise (strict) 2x8-12x

    Dag 2:
    - Full oly squat 5x5x of Full oly squat (8x2xDE) of front/reg squat (3x1-5xME)
    - leg press of hack squat 3x6-8x
    - Hyper extensions 3x8-12x
    - Sit ups 3x8-12x
    - calf raise 3x8-12x

    Dag 3:
    - Incline benchpress 3x6-12x
    - Chin ups 4x8-12x
    - High incline db press 3x6-12x (Wisselt om de week met pushjerk op dag 4)
    - Lat pulldown (Strict) 3x6-12x
    - Cable in the pocket 3x8-12x
    - Barbell en/of db curls 5x6-12x

    Dag 4:
    - Log of axle clean&pushjerk 3x1-3x (Wisselt om de week met Inclind db press op dag 3)
    - Deadlift of Rackpull 3x1-3xME of Speed deadlift (8x2xDE) of Good mornings (3x5-8x)
    - Yoke en of farmers
    - Prowler of medleys

    Dag 4 (zonder events):
    - Barbell clean&pushjerk 3x1-3x (Wisselt om de week met Inclind db press op dag 3)
    - Deadlift of Rackpull 3x1-3xME of Speed deadlift (8x2xDE) of Good mornings (3x5-8x)
    - Low boxsquat of Pin GM of rom DL 4x8-12x
    - Hyper extensions / leg curls 3x6-12x
    - Lying leg raise 3x6-12x


    5x5x of speedsquats op dag 2 is afhankelijk van hoe ik me voel a.d.v. de event training. Met 5x5x probeer ik elke week met 2,5 of 5 kg te verhogen. Zelfde geldt voor de CG bp op dag 1.

    De 5x3x MP denk ik vol te houden tot 85/87,5 kg. Daarna een weekje RE of DE en dan ME. Daarna moet ik even kijken of ik weer terug kan/wil naar 5x3x of misschien ga alterneren in ME/DE/RE per week.

    Tips/adviezen over hoe ik m'n deadlift nog kan verhogen..graag!


    Laatst aangepast door Frenkpie op di apr 12, 2011 8:28 pm; in totaal 8 keer bewerkt
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie za apr 09, 2011 6:30 pm

    Events @ RPB

    Deadlift:
    3x140 kg
    3x160 kg
    2x180 kg
    1x200 kg
    1x220 kg
    1x230 kg
    1x230 kg (lichte tigh ride..)

    Viel toch wel zwaar, maar heb sinds de irritatie / overbelasting van m'n spine 2 mnd geleden niet serieus kunnen deadliften. Dus niet verkeerd.

    Farmers:
    80 kg 25m
    80 kg 25m
    100 kg 25m
    100 kg 25m

    Fuck, bovenrug was nog goed vermoeid van de donderdag training en had wat last van ingescheurde eelt op m'n handen.

    Yoke (op de helft drop & turn):
    210 kg 35m
    240 kg 35m
    290 kg 35m
    290 kg 35m
    310 kg 25m

    2e set met 290 ging veel beter dan de 1e, had beter netjes nog een run met 290 kunnen doen, maarja kon me niet inhouden. Die 310 was nu te heavy voor m'n bovenrug voor 35m

    Stones:
    3x95 kg @140 cm
    3x95 kg @140 cm
    2x110 kg @140 cm
    3x95 kg @140 cm
    3x95 kg @140 cm

    Techniek gaat al beter, maar kracht is bout.. sowieso nog last van een verrekte spier onder m'n schouderblad toen ik 2 weken terug met 130 farmers liep.

    Sledge hammer:
    11,5 kg 40x op de tire (20 L, 20 R)

    Lying leg raise:
    12xBW
    12xBW (en iemand die m'n benen weer naar beneden duwde)
    10xBW +6 kg
    8xBW +10 kg
    8xBW +10 kg

    Tire flips (back 2 back):
    10-15x320 kg

    commentaar:
    Kut geslapen en was een beetje geirriteerd doordat we nu niet meer goed en voluit konden trainen door klachten van de buren. Maar daar moet ik gewoon aan wennen totdat we een eigen schuur / plek hebben gefixed. Bedankt voor de gastvrijheid Gijs!
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Bigwolters ma apr 11, 2011 5:30 pm

    Frank, naar aanleiding van je opmerking/ vraag over de deadlift. Wat ik zie bij die jongens die goed kunnen deadliften is het volgende : de reguliere deadlift wordt maar eens in de drie tot vier weken echt zwaar getraind. De andere weken zijn speed pulls voor techniek en zware block/ rack pulls. Als tweede oefening bijna altijd een good morning variant, vooral veel chain suspended good mornings, dus van onderaf getild en vrij laag, navel of lager en echt doorgrinden tot de laatste rep. Soms met kettingen erbij aan. Zowel met de gewone halter als met de SSB voor reps en meerdere sets ergens tussen de 5-8. Low box deadlift stance SSB squats zijn een alternatief als tweede oefening, Back Extensions met extra gewicht voor reps zijn favoriet daarna en/ of GHR.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie ma apr 11, 2011 7:04 pm

    kan ik de GM's ook vanaf pinnen doen ipv chains? En leg je de barbell high of juist lowbar?

    Zou een max rev. band of tegen band deadlift ook kunnen als variant of is dat weer te belastend omdat je vanaf de zelfde hoogte lift?
    (m'n weakness ligt ook in de lockout)

    En hoe zorg je er dan voor om je squat er niet onder te laten lijden als je 1e en 2e oefening gericht op de deadlift is?

    thnx iig!
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie ma apr 11, 2011 7:07 pm

    Military press:
    3x70 kg
    3x80 kg
    3x82,5 kg
    3x3x80 kg

    T-bar rows:
    10x60 kg
    10x80 kg
    10x100 kg
    8x120 kg
    8x140 kg (PR)

    Close grip benchpress:
    5x5x100 kg

    Cable facepulls:
    10x40 kg
    10x50 kg
    10x55 kg (PR)
    8x60 kg (PR)

    Cable tricep pushdown:
    3x8-10x

    Dumbbell lateral raise:
    10x12 kg
    10x14 kg
    10x14 kg

    commentaar:
    Heerlijk getraind!
    Bryan
    Bryan


    Aantal berichten : 371
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : Amsterdam

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Bryan ma apr 11, 2011 7:54 pm

    De essentie van die good mornings is juist dat je een zware deadliftbelasting vermijdt; dit kost minder herstel en daardoor kun je dus simpelweg meer doen. Ter illustratie: ik heb vandaag een all out set van 5 met 120kg gedaan op deze manier - in de deadlift gebruik ik bijna 2.5x zoveel gewicht om tot een 5 rep max te komen. Het verschil is dat ikzelf na elke zware deadlift moet deloaden, omdat anders mijn onderrug 3-4 dagen later met een empty bar squat al verkrampt. Na good mornings gaat dit niet op.

    Dat gezegd zou ik de good mornings high bar doen, en de pinnen erg laag. Door de hoge barpositie wordt je bovenrug automatisch (meer) gerond wat de oefening deadliftspecifieker maakt. Ook kun je zo tientallen kilo's minder gebruiken wat de oefening weer 'assistance vriendelijker' maakt.

    Qua planning moet je even puzzelen wat je doet. Als ik je routine zo zie train je vrij veel zwaar. Geen probleem natuurlijk, maar dan zul je niet zomaar een dergelijke zware oefening er bij kunnen doen. Als ik je schema zo zie trek ik het nut van die 60-70% squats in twijfel als je erna al 5x5 doet. Zonder bands is het niet meer dan greasing the groove, en dat doe je met die 25 reps erna ook wel. Ik zou een van deze 2 er uit halen en in de plaats daarvan good mornings invoegen. Verder hangt het af van hoe die 4e dag er uit ziet. Max je op zowel squat als de deadlift?
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie ma apr 11, 2011 8:19 pm

    Bryan schreef:De essentie van die good mornings is juist dat je een zware deadliftbelasting vermijdt; dit kost minder herstel en daardoor kun je dus simpelweg meer doen. Ter illustratie: ik heb vandaag een all out set van 5 met 120kg gedaan op deze manier - in de deadlift gebruik ik bijna 2.5x zoveel gewicht om tot een 5 rep max te komen. Het verschil is dat ikzelf na elke zware deadlift moet deloaden, omdat anders mijn onderrug 3-4 dagen later met een empty bar squat al verkrampt. Na good mornings gaat dit niet op.

    Als ik Robbert's post goed lees geeft hij aan om de weken waarop je geen zware deadlift doet, blockpulls of rackpulls te doen. maar als ik jouw post geef jij aan dat je beter in die weken ook niet zware rack/blockpulls kunt doen maar gewoon zware GM's (met als voordeel dus dat je met relatief licht gewicht kunt trainen en dus niet jezelf overtraind). Imo is dit laatste ook logischer en waarschijnlijk bedoelt Robbert dit ook?


    Dat gezegd zou ik de good mornings high bar doen, en de pinnen erg laag. Door de hoge barpositie wordt je bovenrug automatisch (meer) gerond wat de oefening deadliftspecifieker maakt. Ook kun je zo tientallen kilo's minder gebruiken wat de oefening weer 'assistance vriendelijker' maakt.

    Klinkt logisch! Thnx


    Qua planning moet je even puzzelen wat je doet. Als ik je routine zo zie train je vrij veel zwaar. Geen probleem natuurlijk, maar dan zul je niet zomaar een dergelijke zware oefening er bij kunnen doen. Als ik je schema zo zie trek ik het nut van die 60-70% squats in twijfel als je erna al 5x5 doet. Zonder bands is het niet meer dan greasing the groove, en dat doe je met die 25 reps erna ook wel. Ik zou een van deze 2 er uit halen en in de plaats daarvan good mornings invoegen. Verder hangt het af van hoe die 4e dag er uit ziet. Max je op zowel squat als de deadlift?

    Zo te zien heb ik m'n schema niet duidelijk genoeg opschreven; soms bedoelde ik 'of' met een / en soms 'en' (heb dit even aangepast). Maar ik doe op m'n 2e LB dag (de relatief 'light' day) Ăłf 5x5x squat of wat (paused) speed full squats. Ligt er gewoon aan hoe ik me voel. Maar heeft zonder bands die speedsquats ook geen nut wat betreft het 'DE-effect'?

    Voor jouw laatste vraag geld dezelfde opmerking: ik doe Ăłf een zware deadlift Ăłf squat en dan events.

    Maar ik zal Pin GM's toevoegen en hypers of legcurls eruit laten en lichter doen.

    Thnx voor jullie feedback! (Robbert: ik zou de kleur van het 'quote' scherm paar tinten lichter doen, dat donkergrijs is te donker imo)
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Bigwolters ma apr 11, 2011 9:28 pm

    Teveel lullen is ook niet goed maar: je hebt meer variatie nodig op je ME dag in de Sq en DL. Met alleen maar reguliere straight bar zwaar tillen loop je vast. Juist die dag is de rotatie met speeds, max, rack pull in je deads met zware GM erna zinvol, om op je andere LB dag speed squats tegen bands te doen en om de week doorladen naar een zwaar drietje tot een max met bands. Een squat en DL dag dus. Als je nu ook GM zwaar gaat doen op je speed dag schep je alleen maar meer belasting heb ik het idee. Enfin genoeg. Je bent slim zat.

    Ik moest echt zoeken naar die kleur, maar bleek als CSS code ergens anders te staan. Was er al mee bezig maar het lukte steeds niet, nu wel!

    Goed performance van Gijs trouwens, zo vroeg in het seizoen na een paar weken events. Komt wel goed.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie ma apr 11, 2011 10:05 pm

    Een squat en een DL dag is idd iets wat ik dus nu ook steeds meer naar neig te gaan. Maar dat zou er dus op neerkomen dat ik dus niet meer elke week speed deadlifts meer zou doen maar die meeneem ik de wekelijkse roulatie op de deadlift dag?

    Dus dan zou het zoiets worden:

    LB 1:
    - Full oly Squat 5x5x of 8x2xDE of front/reg squat (3x1-5xME)
    - leg press of frontsquat 3x6-8x
    - Hyper extensions 3x8-12x
    - Abs / calf 4x8-12x

    LB 2:
    - Deadlift vs band (8x2xDE) of rackpull/deadlift/platform (3x1-5xME)
    - Pin GM's 3x5-8x
    - Leg curl 3x8-12x
    - Abs / calf 4x8-12x

    En met events doe ik dan alleen de deadlift. Verder idd nog even wat uitvogelen wat werkt qua indeling met de events erbij.

    Nog een laatste vraag over de speed squats:
    Ik had nooit het gevoel profeit te hebben gehad van boxsquats vs bands. Full (paused) squats daarintegen weer wel. Is dat een prima alternatief? Of moet het met bands Ă©n op een box?

    Idd, Gijs heeft nergens een puntje laten vallen door fouten.. hooguit misschien wat korter moeten rusten bij de Axle, maar we hadden niet verwacht dat ie zoveel over zou hebben. Op dbb staan de filmpjes.
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Bigwolters ma apr 11, 2011 11:14 pm

    Lijkt me prima zo! Ik ben zelf alleen niet zo van het vastleggen van oefeningen. Wanneer je op event dag bijvoorbeeld alleen deads doet kun je die week je GM op de andere LB dag doen. Verder kun je spelen met de Squat variatie op dag 1 en de Deadlift variatie op dag 2. Als jij niets hebt aan box squats moet je die niet doen. Ik train daar in tegen graag met bands en op de box. Maar ik ben wel de enige die veel box squats doet bij ons.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie di apr 12, 2011 7:30 am

    Speed squats doe ik liever gewoon zonder box en zonder band en gewoon full, dat voelt het beste en heb het idee dat dat ook wat doet. Low box squats als 2e oefening vind ik wel weer erg goed.

    Maar idd, ik leg het vast als een soort vna richtlijn, maar bekijk het per training wat goed voelt en ik zin in heb. Thnx iig.

    Ik kan er bijv. ook voor kiezen om alleen wat zware SSB GM's te doen bij Gijs voor de eventtraining.
    avatar
    g-men


    Aantal berichten : 137
    Registratiedatum : 13-04-11
    Leeftijd : 44
    Woonplaats : Baarn

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  g-men wo apr 13, 2011 11:18 pm

    Sounds like good advice.

    Thanks Robbert. Ben benieuwd naar de nieuwe loods.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie do apr 14, 2011 10:15 pm

    LB training met Gijs en JW @ FPA

    Full olympic squat (Beltless):
    8x60 kg
    5x80 kg
    5x100 kg
    2x120 kg
    2x130 kg
    5x5x145 kg (PR)

    Afzien. Vorige week ging 140/142,5 vrij easy maar merkte nu toch wel dat de zware eventtraining van zaterdag er nog in zat.

    Safety bar goodmornings (beltless):
    8x65 kg
    6x105 kg
    4x125 kg
    6x125 kg (belt)

    Machine hack squat (gewicht alleen schijven):
    16x100 kg
    20x120 kg (PR)

    Wedstrijdje met JW gedaan, vandaar high rep. Was wel echt dood hierna..

    Hyper extensions:
    12xBW + average band
    12xBW + average band
    12xBW + average band

    commentaar:
    Genoeg, kapot... heb vandaag maar een sq+dl training gedaan omdat ik komend weekend geen tijd heb om m'n 2e LB dag te doen. Volgende week gaan we of 5x5x147,5 of 150 kg pakken.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie vr apr 15, 2011 9:24 pm

    Incline benchpress:
    8x60 kg
    6x80 kg
    6x100 kg
    6x90 kg

    Chin ups:
    10xBW
    10xBW
    8xBW

    High incline dumbbell press:
    8x28 kg
    8x30 kg
    8x32 kg

    Cable lat pulldown (strict):
    8x60 kg
    8x65 kg
    8x65 kg

    Incline dumbbell curl:
    8x18 kg
    7x20 kg
    5x20 kg
    6x18 kg

    Cable exo rotations:
    2x12x

    Cable endo rotations:
    2x12x

    commentaar:
    Kon even enigzins pieken met de incline bench, daarna was t gewoon afpompen.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie ma apr 18, 2011 6:30 pm

    Military press:
    5x60 kg
    3x82,5 kg
    1x85 kg
    0x90 kg
    1x85 kg

    Barbell rows:
    10x90 kg
    8x110 kg
    8x120 kg
    6x120 kg

    Close grip benchpress:
    5x5x102,5 kg

    Cable face pulls:
    10x50 kg
    10x60 kg (PR)
    8x60 kg

    Cable tricep pushdown:
    10x35 kg
    9x40 kg
    8x35 kg

    Dumbbell lateral raise:
    10x14 kg
    8x16 kg
    8x14 kg

    Dumbbell side / front raise (strict):
    2x10x6 kg
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie wo apr 20, 2011 9:35 pm

    Olympic full squat (beltless):
    8x60 kg
    8x80 kg
    5x100 kg
    3x120 kg
    3x5x147,5 kg (PR)
    3x147,5 kg

    Volgende week even geen 5x5 en de week erop gaan we verder met belt: 5x5x150 kg.

    Full front squat:
    8x60 kg
    8x80 kg
    4x100 kg (stang glipte weg)
    8x80 kg (beltless)

    Sommige sets met cleangrip gedaan, dat is echt 100x fijner dan cross. Alleen voel ik soms nog wat steken / ongemak in m'n schouders. Even kijken of ik een prettigere positie kan vinden voor m'n handen.

    Lying leg curl:
    10x40 kg
    10x50 kg
    8x50 kg

    Seated calf raise:
    10x60 kg
    8x85 kg
    8x85 kg

    Hyper extensions:
    12xBW
    3x12xBW + small band

    Machine crunches:
    3x12x

    Hack squat (met shrug machine):
    8x80 kg
    8x120 kg
    8x160 kg
    8x220 kg

    Laatste set even straps gepakt omdat t rubber van de handvaten mee ging draaien. Wel een ontzettende quad killer! E-kudos voor Sjaak, hij heeft dit bedacht.

    commentaar:
    Ben echt kapot nu.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie za apr 23, 2011 9:39 pm

    Events @ RPB met Gijsmans, Grote SjaakTricepMonster en Geddie

    Log press:
    5x55 kg
    5x70 kg
    3x80 kg
    3x90 kg
    3x100 kg
    2x110 kg (PR)
    1x115 kg (2 nipte fail)
    4x100 kg (5f, PR?)

    https://www.youtube.com/watch?v=1FSi7BB7NG4
    Beweging was nog even wennen, maar kracht is weer goed. Had zelfs met de 115 kg een jerk zonder na te drukken, alleen kon bij de 2e rep net m'n rug niet afspannen.

    Deadlift:
    5x120 kg
    3x160 kg
    1x200 kg
    1x220 kg
    1x235 kg (straps)
    1x240 kg (straps)

    Alle lifts zonder hitch.. bijna op oud niveau. Volgende week even speed deads met zware GM en geen events.

    Golf hand over hand:
    25-30m 4 klikjes op de handrem
    25-30m 5 klikjes op de handrem
    25-30m 4 klikjes op de handrem

    Yoke:
    200 kg 25m
    250 kg 25m
    280 kg 25m
    280 kg 30m

    Prowler:
    70 kg 25m

    Stones:
    3x95 kg @1.40m
    3x110 kg @1.40m
    4x110 kg @1.40m (2f, PR)
    5x110 kg @1.40m (1f, PR)

    Begin de techniek door te krijgen en begon steeds meer te glunderen naarmate ik vaker de stone erop aan het leggen was...Voor het eerst met grote plezier stones gedaan.

    Pull ups (wide grip):
    10xBW
    8xBW
    6xBW
    6xBW

    Barbell bicep curl:
    8x40 kg

    te leeg om nog zelfs te curlen

    Mini Band pull apart:
    3x10x

    commentaar:
    Bedankt jongens! Dit was mooi Smile
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie ma apr 25, 2011 5:02 pm

    Vandaag @ FPA met Gijs

    Military press:
    8x50 kg
    5x70 kg
    4x75 kg (5f)
    9x60 kg

    Close grip benchpress:
    8x60 kg
    8x80 kg
    5x105 kg
    4x105 kg (5f)
    8x80 kg
    7x80 kg (paused)

    Incline dumbbell fly:
    12x12 kg
    12x14 kg
    8x16 kg

    Tricep dips:
    12xBW
    8xBW
    7xBW
    8xBW

    Dumbbell lateral raise:
    10x12 kg
    10x14 kg
    12x12 kg

    Cable tricep pushdown:
    10x30 kg
    8x35 kg
    8x30 kg

    commentaar:
    2-3 zware setjes en de rest wat gepompt, prima.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie wo apr 27, 2011 9:17 pm

    Full olympic squat:
    5x100 kg
    2x130 kg
    2x150 kg
    1x170 kg
    1x180 kg
    1x185 kg

    Full front squat (beltless):
    8x60 kg
    6x70 kg
    6x80 kg
    6x90 kg

    Met clean grip, betere spanning in rug maar toch nog een beetje vervelend gevoel in rechter schouder. Vind het ook moeilijk om m'n schouders / ellebogen hoog te houden als ik in 'the hole' zit. Of is dit normaal? Barbell moet ik dan wel wat tegenhouden nl.

    Lying leg curl:
    10x40 kg
    10x50 kg
    7x55 kg
    8x50 kg

    Hanging sit ups:
    12xBW
    8xBW +10 kg
    8xBW +10 kg
    8xBW +10 kg

    Hyper extensions:
    1x12xSmall band

    Hack squat (met shrug machine):
    10x120 kg
    8x160 kg
    8x200 kg
    8x230 kg (straps, PR)

    Beweging is vrijwel gelijk aan een car deadlift waarbij je je handen naast je benen kunt plaatsen. Leuk om te doen Smile

    Seated calf raise:
    12x60 kg
    10x85 kg
    6x95 kg
    7x95 kg

    commentaar:
    Komend weekend alleen wat speed deads en GM's voor LB
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie do apr 28, 2011 10:26 pm

    Barbell rows:
    8x80 kg
    8x100 kg
    6x120 kg
    6x130 kg
    6x135 kg
    10x110 kg

    Chin ups:
    8xBW
    8xBW +10 kg
    6xBW +10 kg
    6xBW +10 kg
    8xBW (wide grip pull up)

    Cable lat pulldown (strict):
    6x65 kg
    6x60 kg

    Cable face pulls:
    10x40 kg
    10x50 kg
    8x65 kg

    Incline dumbbell curls:
    8x20 kg
    6x20 kg
    8x16 kg

    Cable front cross over:
    10x14 kg
    10x18 kg
    8x18 kg
    10x14 kg
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie vr apr 29, 2011 3:52 pm

    Barbell clean & Split jerk:
    <1x clean>
    6x60 kg
    6x60 kg
    3x90 kg
    <continental clean>
    2x110 kg
    1x120 kg (PR)
    <Vanuit het rack>
    1x125 kg
    0x130 kg
    0x127,5 kg
    2x100 kg

    Shit, die 125 was direct naar lockout, techniek was ook spot on. Bij de 130 schoof de bb net een beetje bij de dip en kon hem niet doorgrinden... bij de 127,5 was de kracht eruit.

    Incline dumbbell press:
    10x30 kg
    8x34 kg
    8x34 kg

    Cable fly:
    12x24 kg
    10x27 kg
    8x27 kg
    8x27 kg
    7x27 kg

    2 sets cable exo / endo rotations

    commentaar:
    Klaar, maandag weer UB.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie zo mei 01, 2011 10:46 am

    Speed deadlift:
    1x140 kg +small band
    8x1x150 kg +small band

    Pin Goodmornings (high bar, 10 cm onder navel):
    8x60 kg
    6x70 kg
    6x80 kg
    6x90 kg
    6x95 kg
    6x90 kg

    Voelt lekker! Heb m'n benen nog heel licht gebogen bij de aanzet en merk wel dat ik bij de aanzet echt voornamelijk m'n hams voel werken. Die 6e rep met 95 kg was wel tegen m'n max. Ik kon nog wel verdergaan, maar dan ga ik steeds meer m'n rug bollen en er een GM-SQ van maken..iemand een idee tot hoe ver je hoort te gaan hierin?

    Nu snel douchen omkleden en Gijs coachen @ SM Soest
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Bigwolters zo mei 01, 2011 11:37 am

    De GM is een technische oefening. Benen fixeren en rug recht houden. Daar moet je op blijven concentreren. Als je dat niet meer lukt ben je klaar.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Frenkpie zo mei 01, 2011 9:45 pm

    Gijs gaf aan dat je GM's nooit onder je navel moet beginnen, ook niet voor overdracht naar deadlift. Hoe kijk jij (jullie) hiernaar?

    Persoonlijk voel ik het zo snoeihard in m'n hams en is de starthoogte ten opzichte van m'n deadlift wel iets lager.
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Bigwolters ma mei 02, 2011 12:21 am

    De diepte is deels een mobiliteits issue. Als je de knie fixeert en de onderrug recht houdt dan zijn het je hams die rekken en bepalen hoe diep je kunt. Daar zit nog wel verschil in van persoon tot persoon heb ik gemerkt. Bryan doet ze wel dieper dan navel.
    Bovenlijf parallel aan de vloer. Ik zou hem denk ik zelf vanaf pins of uit kettingen idd niet veel lager doen dan navel hoogte, maar kom wel dieper zonder pins.

    Gesponsorde inhoud


    Frenk's log: trying to get stronger Empty Re: Frenk's log: trying to get stronger

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:02 pm