Loods2

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bigger, Better, Stronger!


2 plaatsers

    Van 3 -->> 2 dagen p/w

    FlorisPL
    FlorisPL


    Aantal berichten : 156
    Registratiedatum : 06-04-11

    Van 3 -->> 2 dagen p/w Empty Van 3 -->> 2 dagen p/w

    Bericht  FlorisPL do nov 17, 2011 11:47 pm

    Ik heb even wat imput nodig. Komende 2 maanden moet ik helaas afwijken van mijn reguliere routine. Ben net klaar met alweer mijn 5e Starting Strenght/Madcow routine en heb dit afgerond met;

    Squat 5 x 147.5
    Bench 5 x 122.5
    Deadlift 5 x 180

    Mijn vraag is nu; wie heeft een goed schema dat te verdelen valt over 2 dagen? Doel is uiteraard behouden van kracht.

    Ik zat zelf te denken aan;

    DINSDAG
    dynamic effort squat, deadlift, bench 8x3, dumbell row 3x10

    ZATERDAG
    max effort squat, bench, pull ups; opwerken naar 5, 3 of 1 max rep.


    Iemand een beter idee?
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Van 3 -->> 2 dagen p/w Empty Re: Van 3 -->> 2 dagen p/w

    Bericht  Bigwolters vr nov 18, 2011 7:56 pm

    Als alleen behoud van kracht het doel is kom je met twee trainingen per week prima uit de voeten. Als je er voor zorgt dat je per week minimaal 1 setje met 90+% van 1RM doet, dan behoud je de kracht wel.
    In je schema zit meer ambitie lijkt het, gezien het gegeven dat je squat en benches twee keer wilt doen en de deads er ook wekelijks in hebt zitten. Dat is eigenlijk een WSB template in twee dagen gepropt. Ik ken de routine niet die je in je post noemt maar ik vermoed dat dit drie total body trainingen per week zijn?

    Ik ben zelf niet zo van de vaste oefeningen. Iedere week pull ups of dumbell rows, zelfs benches, deads en squats. Variatie is de sleutel wat mij betreft. Dus als je oefeningen roteert dan zou het schema prima kunnen werken. Als ik het dan een beetje uitwerk zoiets:

    Dinsdag:

    Squat 12x2 50,55,60% in drie weken cycli met bands of 70,75,80% zonder bands
    Deadlift 6x1 reps met 50% plus bands of 70% zonder bands, dan eens in de vier weken toewerken naar een max
    Bench 8x3 zelfde percentages als de squat in cycli van drie weken
    1 oef. lats
    1 oef delts
    2 oef abs

    Zaterdag:

    ME Sq/ DL : Good Morning variant, low box squat, reverse band squat voor max oefeningen roteren
    ME Bench variant toewerken naar een max
    1 oef triceps
    1 oef lats
    1 oef delts
    1 oef biceps

    Zo heb je een speed dag en een max dag. Er is ook een goede variant waarop je 1 dag Sq/DL doet en 1 dag je bench, maar als je drie keer TB hebt gedaan lijkt me die overgang veel te groot. Maar geen probleem die te posten. Ik lees het wel.

      Het is nu zo mei 19, 2024 7:38 pm