Loods2

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bigger, Better, Stronger!


+3
Bigwolters
LeonN
Ziyed
7 plaatsers

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Ziyed
    Ziyed


    Aantal berichten : 30
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 32
    Woonplaats : Maassluis

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  Ziyed wo sep 28, 2011 10:25 pm

    Zoals de topic titel luidt, wat heeft voor jou niet gewerkt qua oefeningen of programma?
    Of waarvan heb je het vermoeden dat het niet heeft gewerkt?


    Voor mij heeft hooguit 1/2x per week squat sowieso niks goeds gedaan en front squats hebben ook geen andere lifts geholpen dan de front squat zelf heb ik het idee.

    Ben wel benieuwd naar de meer ervaren lifters wat die zijn tegen gekomen.
    avatar
    LeonN


    Aantal berichten : 481
    Registratiedatum : 07-04-11

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Re: Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  LeonN wo sep 28, 2011 11:58 pm

    Smolov met parallel box squats (low bar, wide stance) om m'n deadlift op te krikken.
    +25 kg op m'n box squat, niks op m'n deadlift.
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Re: Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  Bigwolters do sep 29, 2011 5:22 pm

    Hier ga ik nog over nadenken, maar wat zo bovenkomt is:
    1. Progressief laden, als in percentages van mijn 1RM en dan beginnen op 70% en over tien tot 12 weken naar 95%+ heeft nooit gewerkt voor mij. Ik werd alleen maar zwakker en 85% was mijn nieuwe max dus liep in week 6 of 7 al vast.
    2. Veel trainen heeft nooit gewerkt bij mij om sterk te worden. Ik ben het hardst gegaan op drie dagen per week, laag volume.
    3. Deloading met lichte gewichten heeft mij niets gebracht behalve twee echte fixe blessures die mij uit de finale van 2009 hebben gehouden.
    4. En vandaag: een shake tijdens het trainen brengt mij niets behalve een blijvend misselijk gevoel wat nu al een uur aanhoudt. Een lege maag rules hahaha. More to come for sure.
    Ziyed
    Ziyed


    Aantal berichten : 30
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 32
    Woonplaats : Maassluis

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Re: Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  Ziyed do sep 29, 2011 5:50 pm

    Haha een eiwitshake lijkt me ook niet relaxed als je dat bedoelt.
    Heb zelf wel een tijdje megagrow van XXL nutrition gedronken tijdens de training, maar dat smaakt gewoon als siroop alleen minder zoet, was best prettig spul.

    avatar
    g-men


    Aantal berichten : 137
    Registratiedatum : 13-04-11
    Leeftijd : 44
    Woonplaats : Baarn

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Re: Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  g-men do sep 29, 2011 7:35 pm

    Wat heeft mij in die 18jaar echt niks gebracht. Dat is een verdomd lastig iets om zo even te zeggen. Helemaal geen bijdrage aan de ontwikkeling is zo moeilijk om te evalueren. In ieder geval wat doe ik niet meer omdat ik vind dat na al die tijd ik mijn tijd wel nuttiger kan besteden:

    -Lat pull down behind the neck
    -Nek drukken

    Altijd irritatie.

    -Meer dan 1x per week bankdrukken en wide grip bankdrukken.
    -fly's
    -high intensity training ala mike mentzer of Dorian Yates

    Dit heeft mij nauwelijks iets gebracht. Bench leverde schouderproblemen op met wide grip, Lat pull down en nek drukken ook. Fly;s had ik beter kunnen laten en energie besteden aan dippen, high intensity training reageert mijn lichaam niet op = te weinig volume.
    Bryan
    Bryan


    Aantal berichten : 371
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : Amsterdam

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Re: Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  Bryan vr sep 30, 2011 12:34 am

    * progressive overload
    * high rep squats of deadlifts
    * oefeningen roteren zonder (bijna) wekelijks de 3 powerlifts te oefenen
    * full body training
    * op een laag lichaamsgewicht sterk proberen te worden
    * parallel squats zonder gear
    * wide stance boxsquats zonder gear
    * creatine
    * dynamic squats zonder gear
    * wekelijks zware bench of deadlift
    * vaker dan 1x per week zwaar squaten
    * smolov
    * clean eten
    * suspended squats vanaf elke denkbare hoogte
    * onderlichaam zonder machines trainen
    * unilaterale beenoefeningen
    * arched back good mornings
    * kuiten trainen santa

    Gezegd mag worden dat ik dingen als full body training of meerdere keren per week zwaar squaten en deadliften wel kon toen ik wat lager niveau had.
    avatar
    Frenkpie


    Aantal berichten : 76
    Registratiedatum : 06-04-11

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Re: Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  Frenkpie ma okt 24, 2011 10:45 am

    - Rijst of ander low fat/nutritious food voor een training; altijd lege en hongerige maag halverwege de training
    - Te berekenend trainen; jezelf inhouden als je je sterk voelt (of andersom) omdat het schema dat 'zegt', werkt averechts
    - Speed oefeningen; alleen speed deads voelen lekker, maar speed squats/bench hebben me nooit iets opgeleverd. Liever wat meer volume en meer reps ( 5-8 )
    - Vanaf dat m'n deadlift +220 was werkte wekelijks zwaar gaan averechts
    FlorisPL
    FlorisPL


    Aantal berichten : 156
    Registratiedatum : 06-04-11

    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Re: Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  FlorisPL wo feb 29, 2012 1:15 am

    Vind dit een mooi topic, jammer dat er weinig reacties bijkomen.

    Misschien niet echt representatief aangezien ik maar 2-3 jaar train, maar;

    - 5/3/1 basic template, dus alle powerlifts + overhead maar 1x per week.
    - zwaar squatten & voetbal
    - zonder goede warming up trainen
    - zonder shoulder rehab/prehab protocol trainen

    Gesponsorde inhoud


    Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft? Empty Re: Wat heeft absoluut niet gewerkt of denk je dat niet gewerkt heeft?

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 11:24 am