Loods2

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bigger, Better, Stronger!


5 plaatsers

    Polsblessure

    avatar
    Luuk


    Aantal berichten : 539
    Registratiedatum : 07-04-11
    Leeftijd : 38
    Woonplaats : 's-Hertogenbosch

    Polsblessure Empty Polsblessure

    Bericht  Luuk vr jun 17, 2011 1:53 pm

    Zoals sommigen van jullie inmiddels wel weten ben ik een minder fortuinlijke 'krachtsporter' gezien de hele waslijst aan blessures. Bij de meeste blessures kun je er nog wel enigszins omheen trainen (vandaar dat ik ook nooit een vast schema hanteer, ik train wat ik kan trainen op het moment), maar er is een blessure waar je gewoon niet omheen kan en dat is mijn huidige linkerpolsblessure. Het doet pijn als ik mijn hand zijwaarts beweeg, naar boven en naar beneden is geen probleem.

    Ik word een beetje verdrietig van het feit dat ik al een dik half jaar met die kutblessure zit te tobben... Eergisteren dacht ik er echt (na bijna 2 weken geen ijzer aangeraakt te hebben) helemaal vanaf te zijn, ga ik een setje close grip incline pressen en bij 70 kg schoot de pijn er alweer in...

    Ik hoop echt dat iemand hier fatsoenlijke tips heeft om er vanaf te komen.
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Bigwolters vr jun 17, 2011 3:44 pm

    Belangrijk bij blessures is een goede diagnose te (laten) maken. Pijn alleen zegt niet zoveel. Je moet weten wat er aan de hand is voor je iets kan doen om het te verhelpen. Blessures hebben soms te maken met overbelasting, maar veel vaker met enige vorm van disbalans. En daardoor ontstaat een overbelasting in die patronen die het lichaam graag gebruikt. Met jouw blessure is dat wellicht niet van toepassing, maar het is wel zaak bij een chronische blessure er naar te laten kijken. Zoek een Sport Medisch Advies centrum (SMA) bij jou in de buurt en consulteer een sportarts. Een huisarts heeft weinig zin, dan krijg je bijna altijd het advies rust te houden en dat werkt niet als je sporter bent. Maar goed twee weken niet trainen? Als ik twee weken niet train doet ook alles pijn.

    Als een zijwaartse beweging pijn doen moet je geen close grip presses doen. Daarbij is het de vraag hoe 'close' jouw grip is. Alles smaller dan schouderbreedte is onzinnig. Verder kun je de pols immobiliseren door zwachtels te gebruiken (wrist wraps). Als je goede koopt zoals de grijze van Metal uit Finland die ik zelf heb gaat je pols geen kant op. Je moet ze dan wel echt midden over het polsgewricht aandoen. Bij zware presses en bij squats gebruik ik ze altijd. Verder zou ik je adviseren, wanneer je pijnvrij bent ook grip en polskracht te trainen. Krachttraining is nogal eenzijdig en als je lichaam niet goed beweegt of goed in balans is, train je jezelf snel naar een blessure. Je moet rompstabiliteit trainen om rompkracht te kunnen trainen bijvoorbeeld. Enkels, heupen, thoracale wervels en schouders moeten mobiel zijn. Knie en lumbale wervels stabiel. Bewegen je heupen niet lekker dan kun je last krijgen van je knie of onderrug bijvoorbeeld als je de boel gaat belasten met gewichten omdat je lichaam moet compenseren.
    avatar
    Luuk


    Aantal berichten : 539
    Registratiedatum : 07-04-11
    Leeftijd : 38
    Woonplaats : 's-Hertogenbosch

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Luuk za jun 18, 2011 1:03 am

    Bedankt voor je uitgebreide reactie, Robbert. It all makes sense. Ik close-grip gewoon op schouderbreedte en ik heb idd gemerkt dat ik bij de reguliere breedte er heel wat minder last van heb.

    De reden dat ik close-grip is omdat ik bang ben dat bij de reguliere breedte mijn rechterschouder me weer parten gaat spelen, het is dus eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden. Tussen close en regulier drukken gaat nog redelijk, maar ik denk toch dat het wijs is om de oefening voorlopig maar even te laten voor wat het is.

    Wrist wraps heb ik al, maar helaas niet van het niveau zoals de jouwe. Toch merk ik wel degelijk dat het werkt, maar een volledige immobilisatie van de polsen is natuurlijk veel beter. Die zal ik dus aan gaan schaffen.

    Wat huisartsen betreft, dat klinkt erg bekend in de oren. Gewoon een paar maanden volledig rust en dan weer rustig aan beginnen... Daar zit ik dus niet op te wachten dus het lijkt me idd wijs om zo'n sportarts te contacteren mochten de problemen na een bench-loze maand weer de kop op te steken. Behalve mijn pols heb ik natuurlijk meerdere kwaaltjes, wellicht opgelopen door het te eenzijdig trainen. Verder moet ik ook toegeven dat ik het trainen van de rompstabiliteit de afgelopen jaren best wel heb verwaarloosd, tijd dat ik ook daar aan ga werken als mijn onderrug het weer enigszins toelaat (abs trainen lukt natuurlijk wel, maar good-mornings e.d...)
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Bigwolters za jun 18, 2011 2:51 pm

    Je bent niet de enige die last krijgt van je schouder met breed bankdrukken. Ik moet eigenlijk niet breder dan met de pinken op de ring. Ik zou je adviseren ook veel met dumbells te trainen en dan je bovenarm in een hoek van 45graden te houden ten opzicht van je bovenlijf. Goed voor je schouder en goed voor je polsen. Handpalmen naar elkaar toe kan ook trouwens. Ik druk zelf het liefste smal, incline en boven het hoofd. Breed benchen heb ik de afgelopen maanden veel gedaan en brengt me niets eigenlijk. Rompstabiliteit is trouwens iets anders dan romp kracht. Abs en GM horen in die laatste categorie. Als je core stability op youtube zoekt krijg je de juiste oefening wel te pakken. Buik plank, zij plank, rug brug (supine bridge, side bridge, hip bridge in het engels) met diverse variaties op één been en met de Swiss Ball. GM en Squats met één been zijn ook goede. Verder kun je thuis simpele balans oefeningen doen met een Swiss Ball. Ik kon squatten met 280 en deed GM met 190 kilo en was toch zo onstabiel dat ik met 60kilo compleet vast schoot, waardoor ik in 2009 de sterkste man van Nederland moest missen. Het zijn andere spieren en andere bewegingspatronen.
    avatar
    Luuk


    Aantal berichten : 539
    Registratiedatum : 07-04-11
    Leeftijd : 38
    Woonplaats : 's-Hertogenbosch

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Luuk ma jun 20, 2011 10:16 pm

    Met het oog op het herstel van mijn pols lijkt het me idd een goed idee om de komende tijd met dumbbells te gaan benchen, dit doe ik trouwens vrijwel nooit dus het is ook eens een keer wat anders.

    Verder zal ik die balans-oefeningen in mijn schema opnemen, ik heb ze in het verleden wel eens gedaan maar ik vond ze toch verdomd lastig. Des te meer reden om er dit keer echt werk van te maken.

    Thanks voor de info.
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 58
    Woonplaats : Terneuzen

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Hummer di jun 21, 2011 11:17 am

    Ik heb niets toe te voegen voor wat betreft je polsblessure, maar heb wel een tip om je schouderblessure wat te omzeilen.
    Ik gebruik een "te groot" bankdruk shirt.
    Ik heb het gekocht om wat meer te kunnen drukken op wedstrijden, maar het is eigenlijk een maat of twee te groot.
    Ik heb geen moeite om héél lichte gewichten gewoon op mijn borst te laten zakken, dus echt veel gewichts voordeel heb ik er niet van...
    Maar!
    Ik kan nu wel weer bijna pijnloos bankdrukken na een hele lange tijd heel veel last van mijn schouder te hebben gehad.
    Tot kortgeleden had ik zeker 3 dagen last van mijn schouder na een zware(?) training, maar nu is dat nagenoeg niks meer.
    Ik heb een nieuwe Inzer rage-X maat 58 overgenomen van een vriend van me die er eigenlijk niks aan had.
    Dat is vrij duur.
    Maar er zijn ook goedkope shirts die je misschien wel op dezelfde manier kunnen helpen.
    (Ik heb nog 2 stuks "Inzer Blast" shirts liggen waar we niks mee doen trouwens)
    Bryan
    Bryan


    Aantal berichten : 371
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : Amsterdam

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Bryan di jun 21, 2011 2:33 pm

    Goede tip Hummer. Eventueel kan een slingshot een makkelijker alternatief bieden. Ik heb al een aantal keer dankbaar gebruik van deze tool gemaakt toen raw drukken lichte irritatie gaf.
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 58
    Woonplaats : Terneuzen

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Hummer di jun 21, 2011 2:42 pm

    Een slingshot heb ik van diezelfde vriend hier nu.
    Hij kreeg hem haast niet aan...
    Ik ook niet trouwens...
    Te dikke armpjes.
    Ik heb hem nog niet geprobeerd tijdens het bankdrukken.
    Het voordeel van het shirt is dat het mijn schouders zo lekker op hun plaats houd zeg maar.
    Het geeft me een hoop extra steun aan mijn schouder, en daar doe ik mijn voordeel mee.
    Het feit dat ik ook een lege halter op mijn borst krijg maakt hopelijk dat mijn RAW kracht er op zijn minst niet minder van word, en hopelijk iets meer nog, want in September is de RAW wedstrijd van de NPB.
    avatar
    Luuk


    Aantal berichten : 539
    Registratiedatum : 07-04-11
    Leeftijd : 38
    Woonplaats : 's-Hertogenbosch

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Luuk wo jun 22, 2011 7:56 pm

    Allemaal goede tips hiero. Ik zal erover nadenken om wat gear aan te schaffen, ik heb net even wat research gedaan en zo'n standaard Inzer Blast shirt zal weinig voor de kilo's doen, maar het heeft zeker een toegevoegde waarde wat ondersteuning voor de schouders betreft. Die wil ik dus wel van je overnemen Hummer, als het ook enigszins suitable is voor mijn schrale frame (85 kg bij 1.79m).

    Bryan, enig idee wanneer die Slingshots binnenkomen? Ik heb daar namelijk ook wel interesse in en het zou een stuk makkelijker zijn als ik er gewoon hier eentje zou kunnen bestellen.
    Bigwolters
    Bigwolters
    Admin


    Aantal berichten : 215
    Registratiedatum : 31-03-11
    Leeftijd : 52
    Woonplaats : Raalte

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Bigwolters wo jun 22, 2011 9:00 pm

    Wat is de omvang van je (ontspannen) bovenarm 3 cm boven je elleboog? Ik heb nog drie slingshots liggen. Wellicht heb ik nog de goede maat voor je.
    avatar
    Luuk


    Aantal berichten : 539
    Registratiedatum : 07-04-11
    Leeftijd : 38
    Woonplaats : 's-Hertogenbosch

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Luuk wo jun 22, 2011 9:46 pm

    Ik heb het even opgemeten, en precies 3 cm boven mijn elleboog, ontspannen, meet mijn bovenarm +/-33 cm. Echter is mijn bovenarm opgespannen op het dikste punt 40+ cm. Ik weet niet of dat iets uitmaakt?
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 58
    Woonplaats : Terneuzen

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Hummer do jun 23, 2011 7:36 am

    Luuk schreef:ik heb net even wat research gedaan en zo'n standaard Inzer Blast shirt zal weinig voor de kilo's doen, maar het heeft zeker een toegevoegde waarde wat ondersteuning voor de schouders betreft. Die wil ik dus wel van je overnemen Hummer, als het ook enigszins suitable is voor mijn schrale frame (85 kg bij 1.79m).
    Kijk eens wat je maat is op de website van Inzer, en laat me dat even weten.
    (Ik heb net een nachtdienst van 12 uur gedaan, dus ga nu eerst slapen. Wink)
    avatar
    Luuk


    Aantal berichten : 539
    Registratiedatum : 07-04-11
    Leeftijd : 38
    Woonplaats : 's-Hertogenbosch

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Luuk do jun 23, 2011 8:26 pm

    Aannemende dat ze met size mijn borstomvang bedoelen, heb ik maat 40 a 42 nodig. 12-urige nachtdiensten zijn hardcore man, wat voor een werk doe je als ik vragen mag?
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 58
    Woonplaats : Terneuzen

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Hummer vr jun 24, 2011 12:47 am

    Dan weet ik eigenlijk niet wat voor maat ik heb liggen.
    Ik had toendertijd dacht ik een maat 42 en een maat 58 besteld, maar ze hebben iets heel anders gestuurd.
    Maat 52 en maat 64 geloof ik...
    Maar de maat 64 is te klein voor kij, terwijl een Rage-X in maat 58 te groot is...
    Als je de verzendkosten betaald wil ik ze best opsturen zodat je kunt kijken of het wat voor je is.
    Het is een beetje onmogelijk dat nu te zeggen denk ik...

    Ik ben "bootman" in Terneuzen (zeeschepen assisteren op allerlei manieren)
    Ziyed
    Ziyed


    Aantal berichten : 30
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 32
    Woonplaats : Maassluis

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Ziyed vr jun 24, 2011 3:10 pm

    Luuk schreef:Aannemende dat ze met size mijn borstomvang bedoelen, heb ik maat 40 a 42 nodig. 12-urige nachtdiensten zijn hardcore man, wat voor een werk doe je als ik vragen mag?

    BENCH SHIRTS AND ERECTOR SHIRTS
    To choose your own size in Erector Shirts, Standard Blast Shirt, HD Blast, HPHD, EHPHD and PHENOM: For first time users it is recommended that you add 2 to your shoulder circumference measurement to get your shirt size. For example, if your shoulder circumference is 50, 50 + 2 = 52. Or you may add 9 to your chest measurement to arrive at your shirt size. Choose whichever method gives you the smaller number for your shirt size.
    For most everyone else, your shoulder circumference measurement is your shirt size. You may choose to go a size smaller, however there is a chance it would be too tight for you.
    avatar
    Luuk


    Aantal berichten : 539
    Registratiedatum : 07-04-11
    Leeftijd : 38
    Woonplaats : 's-Hertogenbosch

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Luuk wo jun 29, 2011 8:48 pm

    Bedankt dat je me er even op attendeert, Ziyed. Ik heb dus ongeveer maat 50 nodig.

    Tof van je Hummer, hoef je er echt niets voor te hebben behalve de verzendkosten? Ben momenteel druk bezig met verhuizen dus binnenkort geef ik mijn nieuwe adres wel even door. Komt goed!
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 58
    Woonplaats : Terneuzen

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Hummer wo jun 29, 2011 9:27 pm

    Het zal mijn dialect zijn denk ik, maar ik bedoelde dat als je de verzendkosten betaald ik ze wel wil opsturen zodat je eens kunt passen.
    Ze zijn splinternieuw, dus weggeven vind ik wat ver gaan. Wink
    Maar ze zijn niet duur hoor!
    avatar
    Luuk


    Aantal berichten : 539
    Registratiedatum : 07-04-11
    Leeftijd : 38
    Woonplaats : 's-Hertogenbosch

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Luuk vr jul 01, 2011 11:09 pm

    Haha oke, ik vond het al vreemd. Ik wil ze allebei wel overnemen hoor, dan is dat gelijk afgehandeld. Laat me maar weten wat je ervoor wilt hebben.
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 06-04-11
    Leeftijd : 58
    Woonplaats : Terneuzen

    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Hummer vr jul 01, 2011 11:15 pm

    Hahaha, ik ben wel een Zeeuw éh..?!
    Ik doe er niks mee dus als je ze wilt overnemen, graag.
    Ik zal een privé bericht sturen.

    Gesponsorde inhoud


    Polsblessure Empty Re: Polsblessure

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:35 pm